Reisenyheter 

Stadig flere skandinaver booker hotell med mobilen

På et år er trafikken til hotellbooking via mobil firedoblet for Nordic Choice Hotels. Nå lanserer Nordic Choice Hotels som første nordiske hotellselskap, en ny app som skal gjøre reisehverdagen enda enklere for gjestene.

Siden lanseringen av mobilnettsider i desember 2015, har trafikken fra mobiltelefon til choice.no økt med mer enn 400 %. Bakgrunnen for veksten henger sammen økende mobilbruk blant gjestene, og et enkelt brukergrensesnitt på mobil-nettsider.

– Gjestenes ønsker er vår lov! Mens trafikken til Nordic Choice Hotels sine nettsider fra datamaskiner og nettbrett holder seg stabil, har trafikken fra mobiltelefon skutt i været. Mobiltrafikk står nå for hele 41 % av trafikken til nettsidene. Utviklingen peker i retning av stadig økende mobilbruk, og vi jobber knallhardt for å svare raskest mulig på gjestenes preferanser. Derfor lanserer vi nå, som første nordiske hotellselskap,vår egen app, forteller Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Hotelloppholdet rett i lomma

Appen er utviklet av Nordic Choice Hotels, og gikk rett inn på topplassering over reiseapper i App-store. Gjestene kan nå booke opphold direkte i appen, sjekke inn og ut direkte via mobilen og få en enkel oversikt over fremtidige hotellopphold. Gjesten får dessuten direkte tilgang til all informasjon rundt sitt Nordic Choice Club medlemskap og får først tilgang på tilbud og nye tjenester. Appen blir oppdatert med flere funksjoner i løpet av 2017, blant annet Room-optimizer, som gjør det mulig for gjesten å selv velge hvilket rom de vil bo på når de booker.

-Hele formålet med appen er å gjøre livet lettere for gjestene våre. Gjestene skal kunne booke og betale for hotelloppholdet, få kvitteringer rett på mail, holde seg oppdatert rundt sitt medlemskap og ha all kontaktinfo til hotellet lett tilgjengelig. Kun det beste er kun godt nok for våre gjester, sier Lisa Farrar, Chief Digital Officer i Nordic Choice Hotels.

Appen er tilgjengelig for iOS-brukere i App Store under navnet Nordic Choice Hotels.

Related posts

One Thought to “Stadig flere skandinaver booker hotell med mobilen”

  1. […] I 2016 lanserte Nordic Choice Hotels sin digitale storsatsing med opprettelsen av et nytt konsernselskap med fokus på digital innovasjon og distribusjon. Satsingen fikk navnet eBerry. I 2016 satte Nordic Choice Hotels rekord i antallet bookinger via egen webside med en total omsetning på 1,5 milliarder NOK. Det utgjør en positiv utvikling på 23 prosent fra 2015 og betyr at egen web står for 16 prosent av den totale omsetningen. Siden 2015 har mobiltrafikken til Choice.no økt med 409 prosent og utgjør nå 41 prosent av all tr…. […]

Leave a Comment